O twórczości Chopina
Znakomitą większość wszystkich kompozycji napisanych przez Chopina stanowią utwory przeznaczone na fortepian solo. Oprócz tego są też dzieła na fortepian i orkiestrę, fortepian i wiolonczelę, trio na fortepian, skrzypce i wiolonczelę oraz pieśni na głos z fortepianem.
Chopin sięgał do bardzo wielu różnych, istniejących już gatunków kompozytorskich, wykorzystując je w swej twórczości (jak np. nokturny, etiudy, sonaty). Ponadto sam tworzył gatunki nowe (np. mazurki). Bardzo znaczące miejsce wśród wszystkich utworów zajmują, tworzone przez całe życie, polonezy i mazurki.
Polonezy
Chopin w polonezach podejmuje tradycję gatunku polskiego tańca narodowego, zwanego chodzonym. Część polonezów jest opusowanych (tzn. kompozytor sam przyporządkował im numerację, a utwory te zostały wydane za jego życia), natomiast pozostałe zawierają adnotację posth. bądź numerację opusu powyżej 65 (tzn. wydane po śmierci kompozytora).
- Polonez B-dur op. posth.
- Polonez g-moll op. posth.
- Polonez As-dur op. posth.
- Polonez gis-moll op. posth.
- Polonez d-moll op. 71 nr 1
- Polonez B-dur op. 71 nr 2
- Polonez f-moll op. 71 nr 3
- Polonez b-moll op. posth. „Les Adieux”
- Polonez Ges-dur op. posth.
- Polonez cis-moll op. 26 nr 1
- Polonez es-moll op. 26 nr 2
- Polonez A-dur op. 40 nr 1
- Polonez c-moll op. 40 nr 2
- Polonez fis-moll op. 44
- Polonez As-dur op. 53
- Polonez-Fantazja As-dur op. 61
- Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 (istnieją dwie wersje: na fortepian solo lub z towarzyszeniem orkiestry)
- Introdukcja i Polonez C-dur na fortepian i wiolonczelę op. 3
Mazurki
Są to miniatury (tzn. małe utwory), które wywodzą się od gatunku na wpół użytkowego, przeznaczonego do tańca. Mazurki oparte są na tradycji muzyki ludowej, a w szczególności trzech tańców tradycyjnych: mazura, kujawiaka i oberka. Chopin tworzył je nieprzerwanie od 1825 roku aż do chwili śmierci.
- 4 Mazurki op. 6 : fis-moll, cis moll, E-dur, es-moll
- 5 Mazurków op. 7 : B- dur, a-moll, f-moll, As-dur, C-dur
- 4 Mazurki op. 17 : B-dur, e-moll, As-dur, a-moll
- 4 Mazurki op. 24 : g-moll, C-dur, As-dur, b-moll
- 4 Mazurki op. 30 : c-moll, h-moll, Des-dur, cis-moll
- 4 Mazurki op. 33 : gis-moll, C-dur, D-dur, h-moll
- 4 Mazurki op. 41 : e-moll, H-dur, As-dur, cis-moll
- 3 Mazurki op. 50 : G-dur, As-dur, cis-moll
- 3 Mazurki op. 56 : H-dur, C-dur, c-moll
- 3 Mazurki op. 59 : a-moll, As-dur, fis-moll
- 3 Mazurki op. 63 : H-dur, f-moll, cis-moll
- 4 Mazurki op. 67 : G-dur, g-moll, C-dur, a-moll
- 4 Mazurki op. 68 : C-dur, a-moll, F-dur, f-moll
- Mazurek B-dur
- Mazurek G-dur
- Mazurek D-dur
- Mazurek B-dur
- Mazurek C-dur
- Mazurek As-dur
Walce
Utwory inspirowane formą taneczną walca, ale jako kompozycje nie pełnią roli użytkowej, lecz przeznaczone są wyłącznie do słuchania. Powstało ich 19.
- Grande Valse Brillante Es-dur op. 18
- Grande Valse Brillante As-dur op. 34 nr 1
- Grande Valse Brillante a-moll op. 34 nr 2
- Grande Valse Brillante F-dur op. 34 nr 3
- Grande Valse As-dur op. 42
- Walc Des-dur op. 64 nr 1
- Walc cis-moll op. 64 nr 2
- Walc As-dur op. 64 nr 3
- Walc As-dur op. 69 nr 1
- Walc h- moll op. 69 nr 2
- Walc Ges-dur op. 70 nr 1
- Walc As-dur op. 70 nr 2
- Walc Des-dur op. 70 nr 3
- Walc e-moll op. posth.
- Walc E-dur op. posth.
- Walc As-dur op. posth.
- Walc Es-dur op. posth.
Ronda
Rondo jest to forma charakteryzująca się zasadą kilkakrotnego powtarzania podstawowej myśli muzycznej (tzw. refrenu), przedzielonej różnorodnymi kupletami. Chopin z właściwą sobie fantazją wykorzystał w swoich utworach tę znaną formę.
- Rondo c-moll op. 1
- Rondo ala Mazur F-dur op. 5
- Rondo Es-dur op. 16
- Rondo C-dur na 2 fortepiany op. 73
- Rondo C-dur op. posth.
Wariacje
Jest to forma cykliczna, polegająca na przetwarzaniu na rozmaite sposoby tematu muzycznego, będącego tym samym tematem wariacji. Tematy wariacji chopinowskich zaczerpnięte są z repertuaru pieśniowego i operowego. Wzorów gatunku dostarczały Chopinowi utwory klasyczne, wiedeńskie.
- Wariacje E-dur na temat niemieckiej pieśni ludowej „Der Schweitzerbub”op. posth.
- Wariacje D-dur na temat pieśni T. Moore’a, op. posth. na 4 ręce
- Wariacje B-dur na temat arii „La ci darem la mano” z opery „Don Juan” Mozarta
- Op. 2 (na fortepian i orkiestrę)
- Wariacje A-dur („Warianty”)
- Wariacje B-dur na temat ronda „Je vends des scapulaires” z opery „Ludovic” Hérolda i Halévy’ego
- Wariacje E-dur z Hexameronu na temat marsza z opery „Purytanie” Belliniego
Etiudy
Chopin uczynił z formy etiudy dzieła, stanowiące nie tylko zestaw ćwiczeń technicznych dla pianistów, jak to było dotychczas, lecz zdecydowanie wykroczył poza te praktyczne zadania, nadając tym utworom wyjątkową ekspresję i głębię wyrazu.
- 12 Etiud op. 10 : C-dur, a-moll, E-dur, cis-moll, Ges-dur, es-moll, C-dur
- F-dur, f-moll, As-dur, Es-dur, c-moll
- 12 Etiud op. 25 : As-dur, f-moll, F-dur, a-moll, e-moll, gis-moll, cis-moll,
- Des-dur, Ges-dur, h-moll, a-moll, c-moll
- Trois Nouvelles Etudes : f-moll, As-dur, Des-dur
Preludia
To cykl krótkich utworów, obejmujący wszystkie 24 tonacje, powstały na Majorce, zimą w 1838/39. Chopin grał preludia na swoich koncertach w Paryżu i Londynie, zwykle po kilka na rozpoczęcie recitalu. Dzisiaj wykonuje się je w grupach lub całości, jako cykl kompozycyjny.
Oprócz cyklu 24 Preludiów, istnieje jeszcze jedno Preludium, jako osobny utwór.
- 24 Preludia op. 28 : C-dur, a-moll, G-dur, e-moll, D-dur, h-moll, A-dur,
- fis-moll, E-dur, cis-moll, H-dur, gis-moll, Fis-dur, es-moll, Des-dur, b-moll, As-dur, f-moll, Es-dur,
- c-moll, B-dur, g-moll, F-dur, d-moll
- Preludium cis-moll op. 45
Impromptus
Utwory te mają charakter improwizacyjnej swobody, będącej wynikiem modnego w owym czasie publicznego improwizowania na zadany temat.
- Impromptu As-dur op. 29
- Impromptu Fis-dur op. 36
- Impromptu Ges-dur op. 51
- Fantazja-Impromptu cis-moll op. posth. 66
Nokturny
Forma nokturnu bezpośrednio nawiązuje do gatunku, stworzonego przez Irlandczyka Johna Fielda. Sam tytuł nokturn w wolnym tłumaczeniu oznacza „pieśń nocy”.
- 3 Nokturny op. 9: b-moll, Es-dur, H-dur
- 3 Nokturny op.15: F-dur, Fis-dur, g-moll
- 2 Nokturny op.27: cis-moll, Des-dur
- 2 Nokturny op.32: H-dur, As-dur
- 2 Nokturny op.37: g-moll, G-dur
- 2 Nokturny op.48: c-moll, fis-moll
- 2 Nokturny op.55: f-moll, Es-dur
- 2 Nokturny op.62: H-dur, E-dur
- Nokturn e-moll op.72 nr.1
- Nokturn cis-moll op.posth.
- Nokturn e-moll op.posth.
Ballady
Chopin jest twórcą ballady jako nowego gatunku muzyki fortepianowej, typowo romantycznego o charakterze epickim. W muzyce instrumentalnej nie odnotowuje się wcześniej tej właśnie formy.
- Ballada g-moll op. 23
- Ballada F-dur op. 38
- Ballada As-dur op. 47
- Ballada f-moll op. 52
Scherza
Scherza chopinowskie stanowią kulminacyjny punkt w historii tego gatunku. Każde z jego scherz, choć oparte na od dawna kształtującej się formie, ma własny odcień wyrazowy i własną odmianę tej formy.
- Scherzo h-moll op. 20
- Scherzo b-moll op. 21
- Scherzo cis-moll op. 39
- Scherzo E-dur op. 54
Sonaty
Wszystkie sonaty Chopina to formy czteroczęściowe, nawiązujące do tradycji formy sonatowej. Wraz z balladami, scherzami i Fantazją f-moll op. 49, Sonaty b-moll i h-moll stanowią grupę utworów mistrzowskich warsztatowo, najbardziej intensywnych w wyrazie i są szczytowym osiągnięciem w całej twórczości kompozytora.
- Sonata c-moll op. 4
- Sonata b-moll op. 35
- Sonata h-moll op. 58
- Sonata g-moll op. 65 na fortepian i wiolonczelę
Utwory na fortepian z towarzystwem orkiestry
Utwory na fortepian i orkiestrę pisał Chopin wyłącznie w latach młodzieńczych; powstały w czasie studiów lub bezpośrednio po nich. Oba koncerty, to utwory trzyczęściowe a pozostałe utwory oparte są na różnorodnych gatunkach, takich jak: wariacje, rondo, polonez.
- Wariacje B-dur na temat „La ci darem la mano” z opery „Don Juan” Mozarta
- op. 2
- Koncert e-moll op. 11
- Fantazja na tematy polskie A-dur op. 13
- Rondo ala krakowiak F-dur op. 14
- Koncert f-moll op. 21
- Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22
Pieśni
Pieśni i piosnki Chopina powstawały w sytuacjach towarzyskich, wpisywane do sztambuchów śpiewających pań lub improwizowane na spotkaniach emigracyjnych. Inspirowane były tekstami polskich poetów współczesnych, m.in. Mickiewicza, Pola, Krasińskiego.
- „Jakież kwiaty, jakie wianki” op. posth.
- „Życzenie” op. 74 nr 1
- „Gdzie lubi” op. 74 nr 5
- „Czary” op. posth.
- „Hulanka” op. 74 nr 4
- „Precz z moich oczu” op. 74 nr 6
- „Poseł” op. 74 nr 7
- „Wojak” op. 74 nr 10
- „Piosnka litewska” op. 74 nr 16
- „Smutna rzeka” op. 74 nr 3
- „Narzeczony” op. 74 nr 15
- „Leci liście z drzewa” op.74 nr 17
- „Pierścień” op.74 nr 14
- „Moja pieszczotka” op. 74 nr 12
- „Wiosna” op. 74 nr 2
- „Śliczny chłopiec” op. 74 nr 8
- „Dwojaki koniec” op. 74 nr 11
- „Nie ma, czego trzeba” op. 74 nr 13
- „Z gór, gdzie dźwigali” op. 74 nr 9
Pozostałe kompozycje
- Trio g-moll op. 8 na fortepian, skrzypce i wiolonczelę
- Bolero a-moll op. 19
- Tarantella As-dur op. 43
- Allegro de concert A-dur op. 46
- Fantazja f-moll op. 49
- Berceuse Des-dur op. 57
- Barkarola Fis-dur op. 60
- Marsz żałobny c-moll op. posth.
- Trois Ecossaises op. 72 : D-dur, G-dur, Des-dur
- Allegretto op. posth.
- Grand duo concertant E-dur op. posth. na temat z opery „Robert Diabeł” Meyerbeera na fortepian i wiolonczelę
- Cantabile B-dur op. posth.
- Presto con leggierezza As-dur op. posth.
- Andantino g-moll op. posth.
- Sostenuto Es-dur op. posth.
- Moderato E-dur op. posth.
- Largo Es-dur op. posth.
Utwory niepewnej autentyczności
- Mazurek D-dur
- Mazurek D-dur (druga wersja)
- Mazurek C-dur
- Walc Es-dur
- Contredanse Ges-dur
- Wariacje E-dur na temat “Non piu mesta” z opery “Kopciuszek” Rossiniego,
- na flet i fortepian
- Fuga a-moll
- Preludium F-dur
- Andantino d-moll
- Galop As-dur (“Marquis”)
Spis wszystkich utworów
Nazwa | Opus | Rok |
Rondo c-moll | 1 | 1825 |
Wariacje B-dur na temat 'La ci darem la mano’ na fortepian i orkiestrę | 2 | 1827 |
Polonez C-dur na fortepian i wiolonczelę | 3 | 1829, 1830 |
Sonata c-moll | 4 | 1827-1828 |
Rondo a’la Mazur F-dur | 5 | 1826 |
Mazurki: | 6 | 1832 (nr 1 i całość) |
nr 1 fis-moll | ||
nr 2 cis-moll | ||
nr 3 E-dur | 1830 | |
nr 4 es-moll | ||
nr 5 C-dur | ||
Mazurki: | 7 | 1832 (całość) |
nr 1 B-dur | ||
nr 2 a-moll | 1830 | |
nr 3 f-moll | 1831 | |
nr 4 As-dur | 1824 | |
Trio g-moll, na fortepian, skrzypce i wiolonczelę | 8 | 1828-1829 |
Nokturny: | 9 | 1832 |
nr 1 h-moll | ||
nr 2 Es-dur | ||
nr 3 H-dur | ||
Etiudy: | 10 | 1829-1833 |
nr 1 C-dur | ||
nr 2 a-moll | ||
nr 3 E-dur | ||
nr 4 cis-moll | ||
nr 5 Ges-dur | ||
nr 6 es-moll | ||
nr 7 C-dur | ||
nr 8 F-dur | ||
nr 9 f-moll | ||
nr 10 As-dur | ||
nr 11 Es-dur | ||
nr 12 c-moll | ||
Koncert e-moll na fortepian i orkiestrę | 11 | 1830 |
Wariacje B-dur na temat 'Je vends des Scapulaires’ | 12 | 1833 |
Fantazja A-dur na fortepian i orkiestrę | 13 | 1828 |
Rondo a’la Krakowiak F-dur na fortepian i orkiestrę | 14 | 1828 |
Nokturny: | 15 | 1833 |
nr 1 F-dur | ||
nr 2 Fis-dur | ||
nr 3 g-moll | ||
Rondo Es-dur | 16 | 1833 |
Mazurki: | 17 | 1833 |
nr 1 B-dur | ||
nr 2 e-moll | ||
nr 3 As-dur | ||
nr 4 a-moll | ||
Walc Es-dur | 18 | 1833 |
Bolero C-dur | 19 | 1833 |
Scherzo h-moll | 20 | 1833 |
Koncert f-moll na fortepian i orkiestrę | 21 | 1829 |
Polonez Es-dur na fortepian i orkiestrę | 22 | 1830-1835 |
Ballada g-moll | 23 | 1833 |
Mazurki: | 24 | 1833 |
nr 1 g-moll | ||
nr 2 C-dur | ||
nr 3 As-dur | ||
nr 4 h-moll | ||
Etiudy: | 25 | 1835-1837 |
nr 1 As-dur | ||
nr 2 f-moll | ||
nr 3 F-dur | ||
nr 4 a-moll | ||
nr 5 e-moll | ||
nr 6 gis-moll | ||
nr 7 cis-moll | ||
nr 8 Des-dur | ||
nr 9 Ges-dur | ||
nr 10 h-moll | ||
nr 11 a-moll | ||
nr 12 c-moll | ||
Polonezy: | 26 | 1835 |
nr 1 cis-moll | ||
nr 2 es-moll | ||
Nokturny: | 27 | 1835 |
nr 1 cis-moll | ||
nr 2 Des-dur | ||
Preludia: | 28 | 1838-1839 |
nr 1 C-dur | ||
nr 2 a-moll | ||
nr 3 G-dur | ||
nr 4 e-moll | ||
nr 5 D-dur | ||
nr 6 h-moll | ||
nr 7 A-dur | ||
nr 8 fis-moll | ||
nr 9 E-dur | ||
nr 10 cis-moll | ||
nr 11 H-dur | ||
nr 12 gis-moll | ||
nr 13 Fis-dur | ||
nr 14 es-moll | ||
nr 15 Des-dur | ||
nr 16 b-moll | ||
nr 17 As-dur | ||
nr 18 f-moll | ||
nr 19 Es-dur | ||
nr 20 c-moll | ||
nr 21 B-dur | ||
nr 22 g-moll | ||
nr 23 F-dur | ||
nr 24 d-moll | ||
Impromptu As-dur | 29 | 1837 |
Mazurki: | 30 | 1837 |
nr 1 c-moll | ||
nr 2 h-moll | ||
nr 3 Des-dur | ||
nr 4 cis-moll | ||
Scherzo b-moll | 31 | 1837 |
Nokturny: | 32 | 1837 |
nr 1 H-dur | ||
nr 2 As-dur | ||
Mazurki: | 33 | 1838 |
nr 1 gis-moll | ||
nr 2 C-dur | ||
nr 3 D-dur | ||
nr 4 h-moll | ||
Walce: | 34 | |
nr 1 As-dur | 1835 | |
nr 2 a-moll | 1838 | |
nr 3 F-dur | 1838 | |
Sonata b-moll (Marsz żałobny) | 35 | 1837, 1839 |
Impromptu Fis-dur | 36 | 1839 |
Nokturny: | 37 | |
nr 1 g-moll | 1838 | |
nr 2 G-dur | 1839 | |
Ballada F-dur | 38 | 1839 |
Scherzo cis-moll | 39 | 1839 |
Polonezy: | 40 | |
nr 1 A-dur | 1838 | |
nr 2 c-moll | 1839 | |
Mazurki: | 41 | 1838 (nr 1), 1839 |
nr 1 e-moll | ||
nr 2 H-dur | ||
nr 3 As-dur | ||
nr 4 cis-moll | ||
Walc As-dur | 42 | 1840 |
Tarantela As-dur | 43 | 1841 |
Wielki Polonez fis-moll | 44 | 1841 |
Preludium cis-moll | 45 | 1841 |
Allegro de concert A-dur | 46 | 1834-1841 |
Ballada As-dur | 47 | 1841 |
Nokturny: | 48 | 1841 |
nr 1 c-moll | ||
nr 2 fis-moll | ||
Fantazja f-moll | 49 | 1841 |
Mazurki: | 50 | 1842 |
nr 1 G-dur | ||
nr 2 As-dur | ||
nr 3 cis-moll | ||
Impromptu Ges-dur | 51 | 1842 |
Ballada f-moll | 52 | 1842-1843 |
Polonez As-dur | 53 | 1842-1843 |
Scherzo E-dur | 54 | 1842-1843 |
Nokturny: | 55 | 1842-1844 |
nr 1 f-moll | ||
nr 2 Es-dur | ||
Mazurki: | 56 | 1843-1844 |
nr 1 H-dur | ||
nr 2 C-dur | ||
nr 3 c-moll | ||
Berceuse Des-dur | 57 | 1844 |
Sonata h-moll | 58 | 1844 |
Mazurki: | 59 | 1845 |
nr 1 a-moll | ||
nr 2 As-dur | ||
nr 3 fis-moll | ||
Barkarola Fis-dur | 60 | 1845-1846 |
Polonez-Fantazja As-dur | 61 | 1846 |
Nokturny: | 62 | 1846 |
nr 1 H-dur | ||
nr 2 E-dur | ||
Mazurki: | 63 | 1846 |
nr 1 H-dur | ||
nr 2 f-moll | ||
nr 3 cis-moll | ||
Walce: | 64 | 1847 |
nr 1 Des-dur | ||
nr 2 cis-moll | ||
nr 3 As-dur | ||
Sonata g-moll na fortepian i wiolonczelę | 65 | 1845-1846 |
Impromptu-Fantaisie cis-moll | (66) | 1834 |
Mazurki: | (67) | |
nr 1 G-dur | 1835 | |
nr 2 g-moll | 1848 lub 1849 | |
nr 3 C-dur | 1835 | |
nr 4 a-moll | 1846 | |
Mazurki: | (68) | |
nr 1 C-dur | 1830 | |
nr 2 a-moll | 1827 | |
nr 3 F-dur | 1830 | |
nr 4 f-moll | 1848 lub 1849 | |
Walce: | (69) | |
nr 1 As-dur | 1835 | |
nr 2 h-moll | 1829 | |
Walce: | (70) | |
nr 1 Ges-dur | 1832 | |
nr 2 f-moll | 1842 | |
nr 3 Des-dur | 1829 | |
Polonezy: | (71) | 1827,1828,1829 |
nr 1 d-moll | ||
nr 2 B-dur | ||
nr 3 f-moll | ||
Écossaises: | (72) | 1826 lub 1830 |
nr 3 D-dur | ||
nr 4 G-dur | ||
nr 5 Des-dur | ||
Marsz żałobny c-moll nr 2 | (72) | 1826 lub 1827 lub 1829 |
Nokturn e-moll nr 1 | (72) | 1827 |
Rondo C-dur na dwa fortepiany | (73) | 1828 |
Pieśni: | (74) | |
1. Życzenie, G-dur (S. Witwicki) | 1829 | |
2. Wiosna, g-moll (S. Witwicki) | ||
3. Smutna Rzeka, fis-moll (S. Witwicki) | 1831 | |
4. Hulanka, C-dur (S. Witwicki) | 1830 | |
5. Gdzie lubi, A-dur (S. Witwicki) | 1829 | |
6. Precz z moich oczu, f-moll (A. Mickiewicz) | 1827 | |
7. Poseł, D-dur (S. Witwicki) | 1831 | |
8. śliczny chłopiec, D-dur (B. Zaleski), f-moll (A. Mickiewicz) | 1841 | |
9. Melodia, G-dur (Z. Krasiński) | 1847 | |
10. Wojak, As-dur (S. Witwicki) | 1831 | |
11. Dwojaki koniec, d-moll (B. Zaleski) | 1845 | |
12. Moja pieszczotka, Ges-dur (A. Mickiewicz) | 1837 | |
13. Nie ma czego trzeba, a-moll (B. Zaleski) | 1845 | |
14. Pierścień, Es-dur (S. Witwicki) | 1836 | |
15. Narzeczony, c-moll (S. Witwicki) | 1831 | |
16. Piosnka litewska, F-dur (L. Osiński) | 1831 | |
17. Leci liście z drzewa, es-moll (W. Pol) | 1836 | |
Cantabile B-dur | 1834 | |
Duo concertant E-dur na fortepian i wiolonczelę | 1831 | |
Etudes de la Méthode des méthodes: | 1839-1840 | |
nr 1 f-moll | ||
nr 2 As-dur | ||
nr 3 Des-dur | ||
Fuga a-moll | 1827 lub 1841 | |
Largo Es-dur | 1847 | |
Mazur G-dur „Jakież kwiaty, jakie wianki” wpisany do albumu Vaclava Hanki | 1829 | |
Mazur G-dur | 1826 | |
Mazur B-dur | 1826 | |
Mazur As-dur | 1834 | |
Mazur a-moll | 1840 | |
Mazurek a-moll (Notre Temps) | 1841 | |
Moderato E-dur (Feuille d’Album) | 1843 | |
Nokturn cis-moll (Lento con gran espressione) | 1830 | |
Nokturn c-moll | 1847 | |
Pieśni: | ||
Czary, d-moll (S. Witwicki) | 1830 | |
Dumka (B. Zaleski) | 1840 | |
Polonez B-dur | 1817 | |
Polonez g-moll | 1817 | |
Polonez As-dur | 1821 | |
Polonez gis-moll | 1822 lub 1824 | |
Polonez b-moll | 1826 | |
Polonez Ges-dur | 1829 | |
Preludium As-dur (Presto con leggerezza) | 1834 | |
Souvenir de Paganini A-dur | 1829 | |
Walc E-dur | 1829 lub 1830 | |
Walc As-dur | 1830 | |
Walc e-moll | 1830 | |
Walc Es-dur | 1840 | |
Walc a-moll | 1847 | |
Wariacje E-dur na temat 'Steh’ auf, steh’ auf o du Schweitzer Bub’ | 1824 | |
Wariacje D-dur na temat arii Moore’a na fortepian na 4 ręce | 1826 | |
Wariacje E-dur z Hexameronu | 1837 |